Sign in to follow this  
Followers 0
Em Dott

Martial Arts

98 posts in this topic

Anyone do any?Looking to find a decent Kickboxing place and start that up. If anyone knows any let me know so I can check it out.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brown belt in karate and did judo for 5 years.Stopped it all when i was 11, taught me discipline.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anyone do any?Looking to find a decent Kickboxing place and start that up. If anyone knows any let me know so I can check it out.
www.spartan-london.comMMA gym in my ends.I would recommend wing chun though
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brazilian Jiu-Jitsu actually looks sick, as does Aikido.That Spartan place in Leyton, is it worth the money because I'm seeing membership of £50 a month. I better be getting something good for that price there.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red belt in Tae Kwon Do.Did kickboxing for a while but I went to a really boring place so I stopped soon after. Wish I had gone somewhere decent... would have been sick.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

i done kung fu for a couple years, loved it, loved my teacherone rasta man who developed his own styletrained for 3 hours on a saturday morning, and 4-5 hours on a bank holiday, some of the nicest times of my teenseverytime i wanna go back to it, i need that £10 lesson money for something else

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

B-jiujitsu . mine is in covent garden, though i learnt it long time ago.sometimes i teach.what are u learning MA for

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brazilian Jiu-Jitsu actually looks sick, as does Aikido.That Spartan place in Leyton, is it worth the money because I'm seeing membership of £50 a month. I better be getting something good for that price there.
tbh i couldnt tell u.. havent even bopped in der. Its in one random place though lol... just one side road opposite the cricket grounds.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titan you still based in N18?If so then you can go here http://www.enfieldkickboxingacademy.com/alfiedavis.htmI go there still if you go hard on this then you will become a sick fighter no doubt just depends how many times you go. Kinda expensive for all the equipment though and it's like £47 a monthAlso ive been recommended to a MMA gymhttp://www.titanfighter.com/:lol: even with the name it sounds right for you + it is mad local its in edmonton near ikea ain't no dibby dibby ting either they got good fighters there http://www.titanfighter.com/fighters.aspx

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

brown and 1 white stripe at karateprobably helped me in some respect but i gave up at 13 or 14 because puberty and adolescent rage and rebellion hit me hardgave up evrythin then tbh

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
B-jiujitsu . mine is in covent garden, though i learnt it long time ago.sometimes i teach.what are u learning MA for
Fitness mainly. Being good at Martial Arts requires real discipline and that's always good in my eyes. Plus, practical self defence always is useful. And after watching one of my friends in some kickboxing or martial arts competition I was bang on it.What's the name of your place in Covent Garden? And you teach? How long you been doing it for?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natty, yeah I'm in N18, though I don't know for how long, but I don't even mind travelling up to Enfield for it. Gonna give them a call later in the week to ask some more questions.Kingsmead school is in Southbury yeah near the station? What about Lavendar Primary School? What part of Enfield is that?And as for the MMA, who knows. Might have to get my Abel on fam.:lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

its called gymbox, its more of MMA conditioning though, my friend rents out a school hall in west londonso i occasionally help when i can or in town. been doing it since 5.. gracie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Props on that Carpe. You ever do competitions?My bredrin was kickboxing world champ for one year, though I don't know his weight class, but his name is Michael "Venom" Page. Some of you may have heard of him. After seeing some video where man did some Hwaroang style 720 kick on someone I am bang on it.Natty, I just emailed them asking them about costs so hopefully they'll get back to me soon.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natty, yeah I'm in N18, though I don't know for how long, but I don't even mind travelling up to Enfield for it. Gonna give them a call later in the week to ask some more questions.Kingsmead school is in Southbury yeah near the station? What about Lavendar Primary School? What part of Enfield is that?And as for the MMA, who knows. Might have to get my Abel on fam.:lol:
Nah kingsmead is right next to UGC enfield cinemaIt is only in lavender when the the kingsmead school hall can't be used aka exam times
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ive done an exhibition once in houston, nothing else rly..its just for personal training i do it. theres a kickboxing academy in north london too i think

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natty, yeah I'm in N18, though I don't know for how long, but I don't even mind travelling up to Enfield for it. Gonna give them a call later in the week to ask some more questions.Kingsmead school is in Southbury yeah near the station? What about Lavendar Primary School? What part of Enfield is that?And as for the MMA, who knows. Might have to get my Abel on fam.:lol:
Nah kingsmead is right next to UGC enfield cinemaIt is only in lavender when the the kingsmead school hall can't be used aka exam times
Oh there, yeah I know where you are on about.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

done shotokan karate fudoshin kickboxing and boxing all from the age of 8 till 16, my lifestyle choices after that wernt really suited to the fitness levels needed.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanted to do boxing when I was a yout still.Karate ppl, forgive my ignorance but I've sat in on a few of their lessons, alot of it doesnt seem practical outside karate tournaments, am I under false impressions 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanted to do boxing when I was a yout still.Karate ppl, forgive my ignorance but I've sat in on a few of their lessons, alot of it doesnt seem practical outside karate tournaments, am I under false impressions 
I did Karate from when I was like 8 till I was about 11. Looking back, most f it has no real practical application. I find it's better for discipline. In actual fights you wouldn't execute moves to the exact precision they make you do the movements with. Hence why I was looking at kickboxing and interested in stuff like Brazilian Jiu-Jitsu.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
i done kung fu for a couple years, loved it, loved my teacherone rasta man who developed his own style
this made me chuckle lolAn image popped into my head of him trying to do the slow mo matrix move with a spliff in his mouth calling it "Ganja-Jiu-Jitsu" lolllow me i'm immature i kno..
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

karate look sh*t imo. pulling mans oversized garms trying to throw him on the ground..smhi wanna leanr what steven seagal learnt. just mash up fingers, bones, and spinal chords

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
karate look sh*t imo. pulling mans oversized garms trying to throw him on the ground..smhi wanna leanr what steven seagal learnt. just mash up fingers, bones, and spinal chords
That's most probably Judo you are talking about. Jiu Jitsu on the other hand looks sick.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

bun karate did it when i was young but quit when i saw that it weren't practical

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

actually is there any MA from the carribean?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0