Sign in to follow this  
Followers 0
Woodpecker

GOMAD?

79 posts in this topic

Starting this today have a friend who says he gained 3 stone in just under 5 months. Basically involves drinking 4 Litres of whole milk a day along with normal diet. Lost 2 stone in 2009 due to 1. Not going gym 2. Living a life where a regular eating pattern wasnt possible 3.Smoking too much5'11'' 72kg Started this morning drank a litre of milk with a breakfast of 50g Muesli a banana 2 kiwis and one boiled egg.Any previous experience of this would be helpful, it seems kinda bad for your health but in the research I have done (not very much) it seems there isnt much to support this view.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

meant to work, some wonder ting for hard gainersi'm only having like 1/2 litres a day cah i dnt wanna get to big and milk f*cks me upwe'll see wagwan beginning of april

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

rah didnt even know thatwill jump on this n also use it for the shakes

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milk= easy calories tbh the 4 litres adds up to nearly 2500 and its not like I am actually eating so I can eat ontop of all of that, I am eating about 3000 in solid food maybe a little more so with 5500 cals a day I should see some decent weight gain btw. Also didnt mention I am doing chest and bicep training 3 times a week to go with this.
3 times a week ?? where is the rest for the muscles to growThats just too much cals and fat for me
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

so how often should u be goin gym?or is 3imes ite as long as u alternate which muscles u work on?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
so how often should u be goin gym?or is 3imes ite as long as u alternate which muscles u work on?
Everyone is different, but IMO 3 times on the same body part is too much, I do heavy weights so I couldnt never train that much on the same parts, maybe 1 heavy day and 1 light day in t he same weekYour muscles grow when they repair, they need rest to repair, if your training it too much when will it have time to repair ?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surely will give you calcium defficiency afterwards.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
To the training, I havent trained in about 9 months starting off at 65kg bench and 15kg on the curls so it is not exactly heavy lifting just trying to get my muscle memory back. I think there will be sufficient rest if i leave a rest day in between each training session and am eating what i need to be recovery should be fine but of course once I go back to the gym (I am training from home just trying to get my weight up a little bit first) I will have a propper routine worked out including back legs shoulders etc.As to the calcium defficiency how do you work that out?
Yeah light weights should help you get back into the swing of things, damn 9 months off, I cant even think of not training when I go on holiday lol
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Surely will give you calcium defficiency afterwards.
He is has having loads of calcium, I dont get what you mean he is not having enough, if anything he is having too much
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm not speaking from knowledge i'm just chucking it out there but I was thinking if you're having that much calcium your calcium levels will rise then when you come of it your body will think it doesn't have enough?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

David, unless you have started going to the gym I think you should allow this.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

This does work i have tried it.Use full fat milk. You stil need a good diet but expect running to the toilet for some watery shits every day (maybe twice a day).It will give you a lot of gas. If you do this method for time you might become lactose intolerant. But other than that yeah, it does add weight

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
David, unless you have started going to the gym I think you should allow this.
i aint doin it jus drinkin more milkmy gym i think its closed u know, walked past it yesteray n there was a next sign up, thought they wer re-furbingthe next one is like 15 walk away gonna check that outhow many litres is 4 pints?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ur one unhealthy guyi save the junk food n alcohol for Fridaysill try do 4 pints a day bt dnt really wanna spend so much money on milkalthough i guess i could stop the alcohol, but i need sutin to bring me down im too high atmargh

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

woody, where are you deadlifts,squats,shoulder,tricep,back,trap workouts?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ill try 4 pints every 2 days then 4 pints a day from next weekgot shakes aswell tbh bt i dnt pay for them ttkk

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
ill try 4 pints every 2 days then 4 pints a day from next weekgot shakes aswell tbh bt i dnt pay for them ttkk
if you're not going gym properly don't bother
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ill b in gym from next week hopefully ill do the 15 trek there but i do wanna get bigger tho, jus bigger nt even muscly

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ill take a pic of the milk n up it for confirmation

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just saw that pic and cannot stress enough how much you should not start this diet until you are going to the gym at the very least twice a week!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam go up to the gym tommorow n see what the prices are sayin but im on this gym ting this monthwill prob b there tommrow

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Microwave burgers, cant get over that

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0